Για αθλούμενους Εκτύπωση
apoleia-barous-sportsΗ τακτική φυσική δραστηριότητα επηρεάζει ευεργετικά την υγεία με πολλούς τρόπους, όπως μέσω της σύστασης σώματος (απώλεια σωματικού λίπους), της καρδιακής λειτουργίας, των επιπέδων λιπιδίων (χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων) του αίματος καθώς και στην βελτίωση της διάθεσης.

Η φυσική δραστηριότητα αυξάνει τον μυϊκό ιστό και παρεμποδίζει την απώλεια μυϊκής μάζας με την ηλικία, ενώ επίσης μειώνει το σωματικό λίπος και ισχυροποιεί τα οστά.

 

 

Παρακάτω αναφέρεται ενδεικτικά η κατανάλωση ενέργειας σε διάφορες φυσικές δραστηριότητες :

  • Αεροβικός χορός                  8,9 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα
  • Ποδήλατο (μέτρια ένταση)  2,5 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα
  • Γκολφ                                    3,9 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα
  • Τρέξιμο                                  7,0 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα
  • Κολύμπι (3χιλόμετρα)          7,9 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα
  • Τένις                                       5,3 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα
  • Περπάτημα (5 χιλιόμετρα)   2,0 θερμίδες /κιλό σωματικού βάρους/ώρα

Εάν πρόκειται να ασκηθείτε για μισή ώρα καλό θα ήταν να έχετε καταναλώσει ένα σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες (ένα μεγάλο φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό φρούτων ή 1 μικρό κουλούρι ή  4 κρακεράκια χωρίς ζάχαρη) τουλάχιστον μια ώρα πριν την άσκηση.

Εάν πρόκειται να ασκηθείτε για μια ώρα ή και παραπάνω καλό θα ήταν να έχετε καταναλώσει ένα σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνη (ένα μικρό σάντουιτς με 1 λεπτή φέτα τυρί και άπαχο ζαμπόν ή βραστή γαλοπούλα ΚΑΙ ένα φρουτο) τουλάχιστον μια ώρα πριν την άσκηση.

Προσπαθήστε να ελαττώσετε ή και να αποφύγετε το κάπνισμα. Το κάπνισμα επιταχύνει την δημιουργία αθηρωματικής πλάκας και αυξάνει τον κίνδυνο καρδειαγγειακών επεισοδίων σε συνδυασμό με κατανάλωση οινοπνεύματος, υπέρτασης και διαβήτη.

Στην ηλικία των 30 ετών, ένας άνθρωπος που καπνίζει 2 πακέτα τσιγάρα την ημέρα έχει 8-9 χρόνια μικρότερο προσδόκιμο ζωής από έναν άλλον που δεν καπνίζει.